banner

סיווג ושימוש ברגים

Feb 01, 2022

יש בעצם שני סוגים של מפתח ברגים, מפתח ברגים מתים ומפתחים מתכווננים. הראשון מתייחס למפתח ברגים שכתוב עליו מספר קבוע, והשני הוא מפתח ברגים מתכוונן.

1. מפתח ברגים: לאחד או לשני הקצוות יש פתח בגודל קבוע, המשמש לסובב אום או בורג בגודל מסוים.

2. מפתח טורקס: לשני הקצוות יש קצוות עבודה עם חורים משושה או שניים עשר-צדדים, המתאימים לאירועים שבהם חלל העבודה צר ולא ניתן להשתמש במפתחים רגילים.

3. מפתח ברגים דו--תכליתי: קצה אחד זהה למפתח יחיד-, הקצה השני זהה למפתח הטורקס, ושני הקצוות מוברגים עם אותו מפרט של ברגים או אגוזים.

4. מפתח ברגים מתכוונן: ניתן להתאים את רוחב הפתח בטווח גודל מסוים, והוא יכול לסובב ברגים או אומים במפרטים שונים. המאפיין המבני של מפתח הברגים הוא שהלסת הקבועה עשויה מלסת שטוחה עם שיניים עדינות; קצה אחד של הלסת הניידת עשוי מלסת שטוחה; הקצה השני עשוי מלסת קעורה בעלת שיניים עדינות; ניתן להסיר במהירות את הלסתות ולשנות את מיקום הלסתות.

5. מפתח ברגים: ידוע גם בתור מפתח ברגים של סהר, הוא משמש לסובב אגוזים שטוחים בעובי מוגבל.

6. מפתח שקע: הוא מורכב ממספר שקעים עם חורים משושה או שנים עשר- חורים מחודדים ומצויד באביזרים שונים כגון ידיות ומוטות חיבור. הוא מתאים במיוחד להברגת ברגים בעלי שקעים צרים מאוד או עמוקים. או אגוזים.

7. מפתח ברגים אלן: מפתח בר משושה בצורת -L, המשמש במיוחד לסובב את ברגי האלן. הדגם של מפתח האלן מבוסס על גודל הצד הנגדי של המשושה, ולגודל הבורג יש תקנים לאומיים. יישום: הוא משמש במיוחד עבור הידוק או פירוק אגוזים עגולים על מכונות, כלי רכב וציוד מכני.

8. מפתח מומנט: הוא יכול להציג את המומנט המופעל בעת סיבוב הבורג או האום; או כאשר המומנט המופעל יגיע לערך שצוין, הוא יפלוט אות אור או קול. מפתחות מומנט מתאימים להתקנות עם רמות מומנט מוגדרות בבירור.


התעשייה הרלוונטיים ידע

מוצרים קשורים