banner

طبقه بندی و کاربرد آچار

Feb 01, 2022

اساسا دو نوع آچار وجود دارد، آچار مرده و آچار قابل تنظیم. اولی به آچاری اطلاق می شود که عدد ثابتی روی آن نوشته شده است و دومی آچار قابل تنظیم است.

1. آچار مرده: یک یا هر دو سر دارای یک دهانه با اندازه ثابت است که برای پیچاندن مهره یا پیچ با اندازه مشخص استفاده می شود.

2. آچار تورکس: هر دو انتها دارای انتهای کار با سوراخ های شش ضلعی یا دوازده ضلعی هستند که برای مواردی که فضای کار باریک است و نمی توان از آچار معمولی استفاده کرد مناسب است.

3.-آچار دو منظوره: یک سر همان آچار تک دهانه-، سر دیگر همان آچار تورکس، و دو سر آن با همان مشخصات پیچ پیچ می‌شوند. یا آجیل

4. آچار قابل تنظیم: عرض دهانه را می توان در محدوده اندازه مشخصی تنظیم کرد و می تواند پیچ ​​ها یا مهره ها را با مشخصات مختلف بچرخاند. ویژگی ساختاری آچار این است که فک ثابت از یک فک صاف با دندانه های ظریف ساخته شده است. یک انتهای فک متحرک از یک فک صاف ساخته شده است. انتهای دیگر از یک فک مقعر با دندان های ظریف ساخته شده است. می توان به سرعت فک ها را برداشت و موقعیت فک ها را تغییر داد.

5. آچار قلاب: همچنین به عنوان آچار هلالی شناخته می شود، برای پیچاندن مهره های تخت با ضخامت محدود استفاده می شود.

6. آچار سوکت: از سوکت های متعدد با سوراخ های شش ضلعی یا دوازده{1} سوراخ نوک تیز تشکیل شده و مجهز به لوازم جانبی مختلفی مانند دستگیره ها و میله های اتصال است. مخصوصاً برای پیچاندن پیچ و مهره هایی با فرورفتگی های بسیار باریک یا عمیق مناسب است. یا آجیل

7. آچار آلن: یک آچار میله ای شش ضلعی L شکل، به ویژه برای چرخاندن پیچ های آلن استفاده می شود. مدل آچار آلن بر اساس اندازه ضلع مقابل شش ضلعی است و اندازه پیچ دارای استانداردهای ملی می باشد. کاربرد: به ویژه برای سفت کردن یا از بین بردن مهره های گرد در ماشین ابزار، وسایل نقلیه و تجهیزات مکانیکی استفاده می شود.

8. آچار گشتاور: می تواند گشتاور اعمال شده را هنگام چرخاندن پیچ یا مهره نمایش دهد. یا هنگامی که گشتاور اعمال شده به مقدار مشخص شده برسد، سیگنال نور یا صدا منتشر می کند. آچارهای گشتاور برای نصب هایی با سطوح گشتاور کاملاً مشخص مناسب هستند.


دانش صنعت مربوطه

محصولات مرتبط