banner

چه نوع پلیدی وجود دارد؟

Feb 19, 2022

پلیرها را می توان به: نوع تورش تقسیم کرد؛ نوع shear; نوع بري تورش . با توجه به نوع، می توان آن را به تقسیم: پلیرها هیدرولیک؛ پلیر crimping; پلیرها سیم هیدرولیک; سیم سلب پلیرها; پلیر کابل هیدرولیک قابل شارژ. با توجه به شکل، می توان آن را به تقسیم: دهان اشاره کرد؛ دهان صاف; دهان گرد؛ خمیده دهان; دهان مایل؛ دهان سوزنی؛ برش بالا; برش سیم; پلیر آبشش گل، و غیره. با توجه به استفاده، می توان آن را به تقسیم: DIY، پلیرها صنعتی، پلیرها خاص، و غیره. با توجه به ساختار به دو نوع آبشش پر سر و صدا و آبشش انباشته تقسیم می شود. معمولاً مشخصات: ۴٫۵" (مینی پلیر)، ۵"، ۶"، ۷"، ۸"، ۹٫۵" و مانند آن است.


دسته های اصلی عبارتند از:

1. برش سیم

برش سیم یک گیره و ابزار برش است که شکل آن در شکل ۱ در سمت راست نشان داده شده است.

پلک های سیم از سر پلیر و دسته پلیر تشکیل شده اند و سر پلیرها شامل فک، لبه دندانه دار، لبه چاقو، و دهانه گیوتین است. توابع هر قسمت از پلیرها این است: (1) باز کردن دندان می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای سفت کردن یا شل کردن مهره; (2) لبه چاقو می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای برش لاستیک و یا پلاستیک لایه عایق از سیم انعطاف پذیر، و همچنین می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای قطع سیم و سیم آهن؛ (3) گیوتین می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای قطع سیم های فلزی سخت مانند سیم و سیم های فولادی؛ (4) لوله پلاستیکی عایق از پلیر می تواند ولتاژ بیش از 500V مقاومت، و با آن، سیم ها را می توان با برق قطع. در هنگام استفاده، آن را دور بینداز. تا به لوله پلاستیکی عایق آسیب نکشیم. برش های سیم که معمولاً توسط برق کاران مورد استفاده قرار می گیرند دارای مشخصات مختلفی مانند ۱۵۰ میلی متر، ۱۷۵ میلی متر، ۲۰۰ میلی متر و ۲۵۰ میلی متر هستند.

2. پلک بینی سوزن

پلیر های سوزن بینی که با نام های تریمر نیز شناخته می شوند، عمدتاً برای بریدن سیم های تک رشته ای و چند رشته ای با قطر سیم نازک و همچنین خم کردن مفاصل سیم تک رشته ای، سلب عایق پلاستیکی و غیره استفاده می شوند. همچنین یک برق کار (به ویژه یک برق کار داخلی) یکی از ابزارهایی است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. از نوک اشاره شده، لبه چاقو و دسته پلیرها تشکیل شده است. دسته پلیر های سوزن بینی برق کار با آستین عایق با ولتاژ امتیازی ۵۰۰ ولت پوشیده شده است. پلیر های سوزن بینی دارای سر تیزتر هستند، بنابراین لازم است از پلیر های سوزن بینی برای عملیات در فضاهای کوچک استفاده شود. روش عمل استفاده از پلیر های سوزن بینی برای خم کردن اتصال دهنده سیم، تا کردن انتهای سیم به سمت چپ، و سپس خم کردن آن به سمت راست در جهت عقربه های ساعت در برابر پیچ است.

3. استریپر سیم

استریپر سیم یکی از ابزارهایی است که معمولاً توسط برق کاران، تعمیرکارهای موتوری، و برق کاران ابزار دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. ظاهر آن در شکل ۲ نشان داده شده است. از لبه چاقو، یک پورت crimping و دسته پلیر تشکیل شده است. دسته استریپر سیم با آستین عایق با ولتاژ کار امتیازی ۵۰۰ ولت پوشیده شده است.

استریپر سیم برای سلب سیم های عایق پلاستیکی و لاستیکی و سیم های هسته کابلی مناسب است.

4. آچار لوله

برای به هم زدن یا برچیدن لوله های مختلف، لوازم جانبی لوله یا قطعات گرد. ابزارهای رایج برای نصب و تعمیر خطوط لوله. inlays آن را می توان توسط ریخته گری انعطاف پذیر ساخته شده است. یکی دیگر از آلومینیوم، که با وزن سبک مشخص شده است، آسان برای استفاده، آسان به زنگ زدن نیست.

5. افست پلیرها

پلیرها افست گاهی اوقات پلیرها مورب نیز نامیده می شوند. در هنگام قطع سیم ها، به ویژه هنگامی که قطع سیم اضافی پس از زخمی شدن سیم ها بر روی مفاصل آستفست به پایان می رسد و سرنخ های طولانی پس از قرار دادن افزونه ها بر روی برد مدار چاپی، بهتر است از ابزار با پلیر های افست استفاده شود. پلیر افست نیز اغلب برای برش آستین عایق، پیوند کابل نایلون و غیره به جای قیچی عمومی استفاده می شود. پلیرها افست با طول ۱۶۰ میلی متر و یک دسته عایق پلاستیکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.


دانش صنعت مربوطه

محصولات مرتبط