banner

כיצד להשתמש בכלי עבודה חשמליים

Feb 18, 2022

1. בדוק אותו בזהירות לפני השימוש, המראה אינו פגום, פעולת המתג גמישה וללא שיבוש, עופרת הכוח והמעטפת של כלי הכוח צריכים להיות שלמים. השתמש megohmmeter 500V כדי למדוד את ערך התנגדות הבידוד בין המתפתל לבין הקליפה, אשר לא יהיה נמוך מ 0.5 megohm. ערך ההתנגדות לבידוד מוצג בטבלה המצורפת.

2. כלים חשמליים ידניים עם קליפות מתכת צריכים להיות בעלי חוטי הארקה מגנים אמינים. עופרת הכוח היא כבל נדן גומי רך מרובה ליבות, ושני הקצוות של חוט הגנת ההארקה צריכים להיות מחוברים היטב.

3. כלי עבודה כף יד צריכים לשמש את הצוות המקצועי עם ידע מקצועי מסוים. יש להקפיד על כללי פעולת הבטיחות הרלוונטיים במהלך השימוש.

4. לפני השימוש, בדקו אם התקני ההגנה החשמלית והתקני ההגנה המכניים הרלוונטיים במצב טוב. השימוש בו צריך להיות נורמלי.

שימו לב גם אם החלק המסתובב גמיש וחופשי משיבושים.

5. בעת שימוש בכלי עבודה ידניים מסוג I, על המשתמש ללבוש ציוד מגן העומד בתקנות, ולהקים ציוד מגן מוסמך. ולנקוט באמצעי הגנה בטיחות מתאימים מפני הלם חשמלי כנדרש, כגון התקנת מגן דליפה במעגל החשמל, או לבישת כפפות בידוד, בידוד נעליים או עמידה על משטח בידוד.

בעת שימוש בכלי עבודה ידניים מסוג Class II במקומות לחים וצרים, יש להתקין מתג דליפה, זרם העבודה של המתג החשמלי הוא פחות מ- 1.5mA וזמן הפעולה קטן או שווה ל- 0.1 שניות. ואת מתג הדליפה צריך להיות ממוקם במיכל ומנוטר על ידי אדם מיוחד.

6. סיכונים תעסוקתיים של שימוש בכלים חשמליים ידניים. מחלת רטט ביד שנגרמה על ידי פעולת רטט מעשית ארוכת טווח נרשמה כאחת המחלות התעסוקתיות המשפטיות במדינה שלי כבר בשנת 1957, הידועה גם בשם מחלת רטט מקומית, ובדרך כלל באה לידי ביטוי באצבעות לבנות אפיזודיות.


חדשות הקשורות

מוצרים קשורים