banner

הגנה מפני בטיחות כלי חשמל

Feb 13, 2022

כיתה א'

יש מכשיר הארקה בכלי, וכל או רוב החלקים של מבנה הבידוד יש בידוד בסיסי. אם הבידוד ניזוק, מכיוון שחלקי המתכת הנגישים מחוברים לקרקוע המגן (ראה הארקה) או למנצח ניטרלי מגן המותקן בקו הקבוע באמצעות מכשיר ההארקה, הם לא יהפכו לחפצים חיים, מה שיכול למנוע מהמפעיל לקבל הלם חשמלי.


מחלקה 2

מבנה הבידוד של כלים כאלה מורכב מבידוד כפול או מחוזק המורכב מבידוד בסיסי ובידוד משלים. כאשר הבידוד הבסיסי ניזוק, המפעיל מופרד מהגוף הטעון על ידי הבידוד הנוסף למניעת הלם חשמלי. כלים מסוג II חייבים להשתמש בתקעי חשמל שאינם ניתנים לחיבור מחדש, וההארקה אינה מותרת.


מחלקה III

כלים כאלה מופעלים על ידי אספקת מתח בטוחה. ערך rms של מתח ללא עומס בין מוליכי מתח הבטיחות או בין כל מוליך לקרקע לא יעלה על 50V; עבור ספקי כוח תלת פאזיים, ערך rms של מתח ללא עומס בין המוליכים לבין הקו הניטרלי לא יעלה על 29V. מתח הבטיחות מסופק בדרך כלל על ידי שנאי בידוד בטיחות או ממיר עם פיתולים נפרדים. התקני הארקה מגנים אינם מותרים בכלים מסוג III.


הפרעות רדיו

מנועי סדרה חד פאזיים ומנועי DC עם קומוטטורים יגרמו להפרעה אלקטרומגנטית חמורה לטלוויזיות ורדיו, ולכן יש לשקול את ההפרעה לרדיו בתכנון כלי עבודה חשמליים. בעיקר לאמץ אמצעים כגון מיגון, חיבור סימטרי של פיתולי עירור, הגדרת מסננים חשמליים, וחיבור מסננים בצורת דלתא. במידת הצורך, סלילי השראות קטנים יכולים להיות מחוברים גם בסדרה בשני קצות זרוע המנוע.


חדשות הקשורות

מוצרים קשורים