banner

Jenis Alat Kuasa

Feb 12, 2022

According to the "China Power Tool Industry Production and Sales Demand Forecast and Transformation and Upgrade Analysis Report" statistics, power tools are mainly divided into metal cutting power tools, grinding power tools, assembly power tools and railway power tools. Common power tools are electric drills, electric grinders, electric wrenches and electric screwdrivers, electric hammers and electric impact drills, concrete vibrators, electric planers.

1. Gerudi elektrik

Spesifikasi utama ialah 4, 6, 8, 10, 13, 16, 19, 23, 25, 32, 38, 49mm, dsb. Nombor itu merujuk kepada diameter maksimum mata gerudi untuk menggerudi pada keluli dengan kekuatan tegangan 390N/mm. Untuk logam bukan ferus, plastik dan bahan lain, diameter penggerudian maksimum boleh 30-50 peratus lebih besar daripada spesifikasi asal dan mesin penggilap disediakan.

2. Sepana elektrik dan pemutar skru elektrik

Untuk memuatkan dan memunggah gandingan berulir. Mekanisme penghantaran sepana elektrik terdiri daripada gear planet dan mekanisme hentaman alur skru bola. Spesifikasi adalah M8, M12, M16, M20, M24, M30, dsb. Pemutar skru elektrik menggunakan mekanisme penghantaran klac gigi atau mekanisme penghantaran gear, dan spesifikasinya ialah M1, M2, M3, M4, M6, dsb.

3. Tukul dan latih tubi impak

Digunakan untuk menggerudi, mengalur dan mengasar konkrit, dinding bata dan komponen bangunan. Digabungkan dengan bolt pengembangan, ia boleh meningkatkan kelajuan pemasangan dan kualiti pelbagai saluran paip dan alat mesin; prinsip hentaman tukul elektrik adalah untuk menjana kuasa hentaman dengan pergerakan omboh dalaman, dan prinsip hentaman gerudi hentaman ialah gear berjalan masuk untuk menjana kuasa hentaman, jadi kesan tukul lebih kuat.

4. Penggetar Konkrit

Ia digunakan untuk tamping konkrit apabila menuang asas konkrit dan komponen konkrit bertetulang untuk menghilangkan lubang udara dan meningkatkan kekuatan. Daya gangguan frekuensi tinggi-penggetar terus{1}}elektrik yang disambungkan dibentuk oleh putaran blok sipi yang digerakkan oleh motor dan motor dikuasakan oleh bekalan kuasa frekuensi perantaraan 150Hz atau 200Hz.

5. Planer elektrik

Ia digunakan untuk mengetam bahagian struktur kayu atau kayu, dan ia juga boleh digunakan sebagai pengetuk meja kecil apabila dipasang di atas bangku. Aci pemotong planer elektrik didorong oleh aci motor melalui tali pinggang.

6. Pengisar elektrik

Biasa dikenali sebagai pengisar; pengisar elektrik; pengisar elektrik, alat kuasa untuk mengampelas dengan roda pengisar atau cakera pengisar.


Berita yang berkaitan

Barangan yang berkaitan